• On Point Services

2020 – rok plný změn a překvapení


Rok 2020 je za námi, stále ale cítíme jeho dozvuky. Byl to přece jen rok plný nečekaných výzev. Jak si vede On Point v době, kdy se svět potýká s pandemií koronaviru a mnoho podniků bojuje o přežití? Zeptali jsme se ředitele Petra Kupky.



Jaký byl pro On Point uplynulý rok?


Hned na úvod bych chtěl poděkovat a chválit. V roce 2020 jsme stáli proti různým nejistotám a výzvám, ale společně jsme je dobře zvládli. Patříme k těm šťastnějším firmám, které kvůli koronaviru nepřišly o projekty, nemusely propouštět, ani škrtat platy. Právě naopak – měli jsme víc práce než kdykoli předtím a přijali několik nových kolegů. Investovali jsme také do vlastní infrastruktury a interních Atlassian produktů.


Ale co si budeme povídat, kvůli COVIDu jsme byli neustále v pozoru a pravidelně si dávali vědět, jaký je stav na našich pobočkách. Část roku jsme museli pracovat z domu, ale příjemně mě překvapilo, jak dobře to fungovalo. Odpadlo nám cestování do práce a produktivita stoupla. Takže děkuji svému týmu tady v Brně i kolegům v zahraničí – byli jste skvělí!


Minimálně část tohoto roku nejspíš pojedeme v podobném režimu. Po zkušenostech z loňska z toho ale nemám obavy.


Když se zaměříme na českou pobočku – jakým projektům se v roce 2020 věnovala? A které z nich byly „srdcovky“?


Dá se říct, že uplynulý rok byl pro český On Point zlomový. Zatímco v předchozích letech jsme se věnovali zahraničním projektům a pracovali na nich společně s kolegy z Malty, tentokrát jsme se soustředili na český trh. V brněnském týmu máme vývojáře i konzultanty, takže projekty realizujeme kompletně zde. To znamená, že naše pobočky už fungují jako samostatné jednotky.


A projekty, ty jsou dlouhodobě různorodé. Máme menší zákazníky, ale pracujeme i pro velké známé firmy. Nerad bych teď vybíral nejoblíbenější projekty – na každém je nějaká zajímavá výzva nebo příjemný klient, se kterým se rádi potkáváme. Určitě ale máme dlouhodobě radost třeba z rozsáhlého projektu s Kentico Software. Nebo z modulu pro správu nemovitostí a smluv i portálu pro nájemníky, které jsme vytvořili na míru pro Beyvák ze skupiny Fidurock.


Kdybys měl vybrat top produkt On Pointu v roce 2020, který by to byl?


Určitě je to stále Microsoft Dynamics 365 Business Central. A ještě dlouho bude. Aspoň pro českou pobočku ano.


A jaký měl rok Business Central?


Daří se mu dobře. Myslím, že jsme všichni cítili lehkou nervozitu kvůli webovému klientovi. Čekali jsme, jaké budou reakce zákazníků a jestli nebudou mít obavy z přístupu do ERP systému přes prohlížeč. A možná nějaký strach ze začátku byl. Obavy se ale loni překlopily v silnou stránku. Celý svět si zvyká na to, že je všechno online. Skoro nikdo už fyzický hardware nechce – je to zbytečná starost. Závislost na bezproblémové dodávce proudu, perfektním internetovém připojení a spolehlivosti hardwaru se už prostě nenosí. Cloud je pohodlnější a lidé to rychle zjistili.


Prozradíš nějaké plány pro rok 2021?


Budeme dál pracovat na řadě velkých projektů, které jsme začali loni, a máme prostor i na nové. Pravděpodobně ještě o něco povyrosteme a poohlédneme se po nových kancelářích. A z hlediska produktů? Dál budeme nabízet nejnovější verze Business Centralu a plánujeme se více soustředit i na reportingový nástroj Jet Reports, který se s ERP systémem skvěle doplňuje. Na Maltě je už teď oblíbený a věřím, že se bude líbit i tady u nás.


A samozřejmě doufáme, že se situace ve světě brzy zlepší. Online hovory sice fungují dobře, ale už se těšíme, až zase budeme moct osobně jezdit za našimi klienty.



Co říct na závěr? Za celý On Point vám přejeme úspěšný rok 2021, splnění všech novoročních předsevzetí a hlavně pevné zdraví!



Máte otázku? Zeptejte se Petra


Petr Kupka

ředitel

pkupka@onpointserv.com





Rozhovor zpracovala: Lenka Kovářová

152 views
telefon
+420 704 122 326
adresa

Vančurova 39

615 00 Brno-Židenice

Flag_of_Malta_-_Circle-512.png
Flag_of_The_Czech_Republic_-_Circle-512.
© 2019 On Point Ltd. Všechna práva vyhrazena.