top of page

On Point se zabydluje na čtvrtém kontinentu! Jsme v USA.

On Point Services

Je to tady! Byly to dlouhé měsíce příprav, intenzivní práce, administrativy a jednání... a dnes s vámi konečně můžeme sdílet a slavnostně oznámit, že otevíráme pobočku ve Spojených státech amerických.

Co tento významný milník znamená pro naši společnost i pro americké zákazníky? To během rozhovoru prozradil CEO On Pointu Petr Kupka. Začtěte se do jeho slov.


Co vede On Point k otevření pobočky právě v USA?


„Těch důvodů je hned několik. Naším hlavním produktem je ERP systém Microsoft Dynamics 365 Business Central, který je nejvíce rozšířený právě v Americe. V On Pointu už máme zkušenosti s implementací pro americké pobočky zákazníků a chceme je využít a nabízet dál. Potvrzením, že to má smysl, a zároveň velkou motivací je pro nás také to, že za námi přišla už řada příležitostí a zájemců z U.S., ale bez místního zastoupení jsme tyto projekty nemohli rozjet.


Amerika je velký a zajímavý trh a je to logický krok, kam s naší specializací a nabídkou pokračovat.“


Jak se On Point liší od konkurentů ve Spojených státech?


„Máme zpětnou vazbu od našich klientů s pobočkami v Americe, kteří mají zkušenosti s místními poskytovateli a konzultanty. Podle jejich slov není přístup poskytovatelů moc prozákaznický. Vztahy jsou spíše chladné, čistě obchodní. Nejvíce se divili, že nemáme servisní poplatky, ani ‚pokuty‘ za blokování konzultanta, čekajícího na podklady od zákazníka. Celkově naše služby hodnotí jako více kvalitní, rychlejší a za lepší cenu.


Chceme do Ameriky přinést náš osobní přístup, férovost a jak v On Pointu říkáme, dělat ‚IT srdcem‘.


A co potřeby a očekávání od produktu – jsou zde jiné než u zákazníků jiných světových poboček?


„Jak už jsem zmínil, Business Central má v Americe majoritní podíl na ERP trhu a firmy jej dobře znají. Splňuje také veškeré právní požadavky. Zatímco v Evropě musíme systém často ohýbat na míru zvyklostem a fungování společností a vyvíjíme velké množství úprav, v Americe je běžné využít standardní řešení, které jim dobře sedí. Zároveň je to pro klienty nejrychlejší a nejméně nákladná cesta k pořízení ERP řešení. Předpokládám, že budeme poskytovat převážně standardní verzi a nabízet k ní naše integrace, doplňky a také reportingovou aplikaci Power BI HUB.“


Když mluvíme o integracích a add-onech – jaké jsou pro U.S. nejzajímavější?


„Nejvíce poptávek z Ameriky chodí na naši integraci Business Centralu se Citibank. Velmi často také na integraci s Tempo od Atlassianu. O Attachment Viewer je zájem mezinárodně a řada poptávek je i z Ameriky. Navíc se naše nabídka postupně rozšiřuje, takže věřím, že budeme mít pro klienty zajímavé a unikátní produkty.“


Bude On Point navazovat v USA lokální partnerství?


„Ano, nějaké partnery dokonce už máme z našich hotových implementací. Těší mě, že jednotlivci i společnosti, kteří byli spokojení s naší spoluprací, nás doporučují dál. Můžu jmenovat například iSolutions, SalesForce a samozřejmě Atlassian. Další partnerství máme v plánu, ale nebudu teď prozrazovat všechny.“


Jaké hlavní výzvy nebo překážky očekáváš?


„Největší výzvou bude přesvědčit potenciální zákazníky, že jsme skutečná firma s letitými zkušenostmi a ne podvodníci z východu. 🙂 Často se mi stává, že se bavím s americkými firmami a v první chvíli si myslí, že působím jako jednotlivec. V U.S. neexistuje neplacený registr, kde by si rychle společnost ověřily a podívaly se na její obrat a podobně a ujistily se, že je důvěryhodná. Proto je potřeba komunikovat, že máme v týmu zkušené konzultanty a vývojáře, kteří mají i 20 let zkušeností a znají produkt od nejstarších verzí po tu nejaktuálnější, ale i mladé talenty, kteří pod jejich záštitou rostou a přichází s inovativními nápady.


Častá otázka je také na naše mezinárodní zastoupení a jestli využíváme outsourcing z jiných států. Důvodem je především obava z jazykové bariéry. Odpověď zní: naše pobočky jsou v České republice, na Maltě, v Nigérii, Ghaně a další kolegy máme také v Austrálii a několika zemích Evropy. Práci nikam nedelegujeme, veškerý vývoj i konzultace zaštiťujeme v rámci naší společnosti.“


Jakou predikuješ budoucnost ERP systému Business Central?


„Skvělou. Upřímně, když se ohlédnu zpět, tak před několika lety jsme měli obavu, jestli Microsoft nestáhne Navision (pozn: předchůdce Business Centralu) z nabídky. Dnes je situace přesně opačná. Sledujeme největší vzestup inovací Business Centralu – Microsoft investuje do dedikovaných propojek, navazuje nová partnerství, šlape do AI trendů. Věřím, že Business Central je teď pro Microsoft priorita a stane se hlavním ERP řešením v jeho nabídce.“


Když bychom to shrnuli – jaká je tvá vize pro On Point v USA?



„Věřím, že otevření pobočky ve Spojených státech:


  • pomůže On Pointu využít náš potenciál naplno. Posuneme se zase o úroveň výš a rozšíříme naše působení na čtyři kontinenty. Začneme přirozeně tím, že se pustíme do implementací pro společnosti, které nás už oslovily.

  • Kolegům nabídne nové příležitosti pracovat na extrémně zajímavých projektech v extrémně zajímavé zemi.

  • A zákazníkům přinese jiný, vřelý přístup. Vzkázal bych jim, ať se nebojí vykročit ke spolupráci s námi a sami si ověří, že i vztah poskytovatele softwaru s klientem může pevně stát na důvěře, partnerství a přátelském přístupu.“


Těšíme se na nové příležitosti a různorodé projekty v USA!



Chcete sledovat naše novinky v U.S.?





Rozhovor vedla a zpracovala: Lenka Kovářová

bottom of page