Před nedávnem jsme vám začali blíže představovat nástroj pro vizualizaci a analýzu dat – Power BI. Toto softwarové řešení od Microsoftu jsme si oblíbili nejen proto, že dokáže s lehkostí zpracovávat a analyzovat obrovské množství dat, vytvářet užitečné reporty a poutavé vizualizace. Jeho nespornou předností je také to, že najde praktické využití v celé řadě oblastí vašeho podnikání. Pojďte s námi prozkoumat možnosti reportingového nástroje Power BI pro jednotlivá firemní oddělení.
Finanční oddělení
Jste finanční manažer, pracujete jako kontrolor nebo finanční analytik? Power BI se stane vaší pravou rukou při správě financí i strategickém plánování. Analyzujte cash flow a vizualizujte trendy z minulých období. Podle nich pak nastavte plán těch dalších. Mějte přehled o všech rozpočtech a vydaných nákladech. To vše jednoduše, přehledně a formou atraktivních vizualizací.
Příklady finančních reportů:
Manažerská výsledovka: Sledujte klíčové finanční ukazatele.
Cash Flow: Nechte si vypracovat přehled příjmů a výdajů.
Rozpočet vs. Skutečnost: Srovnejte plánované a skutečné náklady.
Výnosovost projektů: Zhodnoťte efektivitu jednotlivých projektů.
Pohledávky po splatnosti: Mějte přehled v platbách zákazníků.
HR oddělení
Udržet si přehled o zaměstnancích v menších firmách ještě zvládnete sami. V podnicích s více pobočkami a s vyššími desítkami či stovkami zaměstnanců už potřebujete pomocníka. HR manažeři a specialisté Power BI využijí například pro vytváření reportů k analýze zaměstnaneckých smluv a k zobrazení ukazatelů, jako je fluktuace zaměstnanců. Mějte přehled o vývoji průměrných mezd v čase a o celkových mzdových nákladech. Rozhodování o dalších krocích v řízení lidských zdrojů dostane hned jasnější směr.
Příklady HR reportů:
Statistika zaměstnanců: Mějte přehled o počtech a typech pracovních poměrů zaměstnanců.
Fluktuace zaměstnanců: Sledujte trendy v obsazování jednotlivých pozic.
Vývoj průměrných mezd: Vypracujte report o vývoji odměňování zaměstnanců.
Prodejní oddělení
Zlepšete výkonnost vaší firmy a pomozte obchodním manažerům a zástupcům snadněji dosahovat prodejních cílů. Díky práci s Power BI dokáží lépe porozumět tržním trendům a datům z prodejní činnosti. Formou přehledných grafů si mohou například vizualizovat prodejní výsledky za vybrané období. Podrobné reporty pomohou třeba i analytikům s interpretací zákaznického chování nebo analýzou konkurence. Udržte s Power BI své podnikání vždy v plusových číslech!
Příklady prodejních reportů:
Ziskovost: Nechte si vypracovat detailní analýzu ziskovosti jednotlivých produktů, služeb i celého podniku.
Reporty o zákaznících: Sledujte demografické složení, nákupní chování nebo spokojenost zákazníků.
Marže položek: Mějte přehled o výši marže na jednotlivých produktech.
Nákupní oddělení
Monitorujte s pomocí Power BI kvalitu služeb jednotlivých dodavatelů, mějte přehled o dodržování dodacích lhůt nebo vytvářejte analýzu srovnání cen a objemu nákupů v čase. Vaši nákupčí budou schopni podle reportů s reálnými a aktuálními daty vylepšovat nákupní strategii, minimalizovat náklady a udržovat dobré vztahy se spolehlivými dodavateli.
Příklady nákupních reportů:
Analýza nákladů: Porovnejte vývoj nákladů v různých obdobích.
Sledování dodavatelů: Mějte přehled o spolupráci s dodavateli na základě různých metrik.
Objem nákupu: Sledujte historii nákupů a sezónní fluktuaci.
Logistické oddělení
Power BI je také velmi užitečným nástrojem pro vedoucí logistiky a skladové manažery. Využijí zejména reporty, které sledují řízení zdrojů nebo výkon logistických operací. Power BI pomáhá monitorovat skladové hospodářství, obrátkovost zboží a logistické náklady. Plánování bude snadnější a efektivnější.
Příklady logistických reportů:
Skladové reporty: Mějte informace o nejaktuálnějším stavu skladových zásob.
Analýza logistiky: Sledujte výkonnost logistických operací.
Obrátkovost zboží: Mějte přehled o době skladování a fluktuaci jednotlivých položek.
Marketingové oddělení
Posuňte svou marketingovou strategii o level výš. Efektivní marketing vyžaduje nejen kreativitu, ale i hluboký vhled do analýz nejrůznějších metrik. S tím pomůže právě Power BI. Marketingovým specialistům a manažerům umožní sledovat účinnost reklamních kampaní, měřit návštěvnost webu nebo míru konverze. To usnadní vyhodnocování chování zákazníků, ale také rychlou reakci na změny na trhu. Ve výsledku tak máte větší potenciál zvýšit svoji konkurenceschopnost.
Příklady marketingových reportů:
Analýza kampaní: Jednoduše zhodnoťte efektivitu a návratnost kampaní.
Webové reporty: Sledujte chování návštěvníků na webu.
Mailing: Analyzujte úspěšnost a proklikovost e-mailových kampaní.
Závěr
Power BI je univerzální nástroj, který může významně přispět k efektivitě a úspěchu vaší firmy. Jeho škála využití je téměř neomezená. Ať už potřebujete pečlivou analýzu financí, sledování klíčových ukazatelů v HR nebo rozbor účinnosti marketingových kampaní, Power BI je tu pro vás.
Pro více informací se neváhejte obrátit na náš specializovaný Power BI tým. Společně se pobavíme o vašich požadavcích a probereme možnosti vytváření reportů přímo vám na míru.
Neváhejte se na nás obrátit!
Sára Stepaková
Power BI Specialist
sstepakova@onpointserv.com
Autorky: Sára Stepaková, Jolana Miličičová
Commentaires