• On Point Services

6 otázek pro konzultanta Sebastiána Bennu




Náš konzultant Sebastián patří do týmu už rok a půl. Nejvyšší čas ho vyzpovídat a zeptat se na jeho zkušenosti a zážitky! Co vše prozradil? Třeba jak si práci vybíral, jestli se mu daří skloubit ji se studiem nebo jak se znalostně posunul od chvíle, kdy poprvé otevřel dveře kanceláře. A kromě toho si z jeho slov uděláte obrázek o náplni práce juniorního konzultanta v On Pointu.

Věděl jsi hned od začátku, že chceš pracovat jako konzultant, nebo jsi zvažoval i jinou pozici?


O práci jsem začal víc přemýšlet až během druhého ročníku vysoké školy. V rámci jednoho předmětu jsme se učili pracovat s Dynamics NAV (= Business Central) a systém mě zaujal. Přesvědčil mě, že opravdu může firmám pomoct. Od té chvíle jsem si chtěl práci konzultanta minimálně zkusit.

Nejdřív jsem pracoval jako lektor matematiky a po návratu z Erasmu a dokončení studia jsem poslal životopis do On Pointu a další velké konkurenční firmy.

Co tě přesvědčilo, aby ses rozhodl pro On Point a ne většího konkurenta?


Rozhodně mé pocity z obou pohovorů. U konkurence se mi zdálo, že se mě skoro snaží odradit. Říkali, že konzultanti musí být připraveni pracovat i v noci, hlavně pro klienty z USA nebo když se něco hooodně pokazí. Taky naznačili, že bych se učil sám jen z oficiálních manuálů a tickety bych řešil až zhruba za rok.


V On Pointu mi bylo už od první schůzky s Petrem jasné, že má osobní přístup ke svým zaměstnancům. A to se potvrdilo. Kdykoli je ochotný věnovat mi svůj čas. A to platí i pro ostatní kolegy.

Taky na pohovoru popsal náplň konzultantské pozice tak, jak jsem si ji představoval. Že konzultant je více méně spojka mezi vývojáři a uživateli z firmy zákazníka. Musí umět přeložit požadavky klienta do techničtější řeči programátorů, musí umět funkcionalitu otestovat a zaškolit. A líbilo se mi, že při školení využiju zkušenosti z pozice lektora.


Dal jsem i na rady známých, kteří mi říkali, ať si vyberu menší firmu – protože kolegové na mě budou mít víc času, budu tam platnější a mnohem dřív se dostanu k reálné práci. To se taky potvrdilo. Už za dva měsíce jsem řešil první tickety pod vedením Lucky, asi po čtvrt roce už některé samostatně. Teď na nich většinou pracuji sám, ale pořád si můžu přijít pro radu nebo pomoc. Mám prostor navrhovat vlastní řešení a některá z nich už fungují v praxi.


A poslední důležitá věc – taky jsem se rychle dostal na schůzky s klienty. Díky tomu jsem pochopil celý proces implementace informačního systému a porovnal svoje znalosti ze školy s praxí.

Jaké pro tebe byly začátky ve firmě?


Strašně fajn. Hned od začátku mě všichni brali jako člena týmu. Bylo i dost firemních akcí, kde jsme se s ostatními víc poznali. Škoda, že teď akce nemůžeme dělat.

Popravdě jsem ale měl ze startu trochu strach, jestli budu dost platný. Ale všichni mi ochotně odpovídali na dotazy a Lucka mě vždy pozvala k sobě, abych se jí díval přes rameno a sledoval její postupy při řešení požadavků. Vývojáři taky měli trpělivost, když jsem jim chystal zadání. V začátcích se museli dost doptávat, ale byl jsem za jejich otázky rád – pomohly mi pochopit, co je pro kolegy v zadání důležité.


V dalších měsících jsem už v testovacích databázích řešil problémy sám a kolegyně na nich zatím pracovala v ostrých databázích, aby klienti nečekali. Pak mi dala zpětnou vazbu. Postupně se zadání začala do nějaké míry opakovat a dokázal jsem je řešit rychleji a lépe navrhovat nové funkcionality. Už vím, co se dřív osvědčilo.

Pokračuješ v navazujícím magisterském studiu. Jaké to je pracovat při škole v On Pointu?


Příjemně mě to překvapilo. Petr se mě často ptá, jak se mi vede ve škole, jestli všechno stíhám a nikdy jsem neměl problém se s ním domluvit na volnu. Všichni si uvědomují, že ještě studuji, a počítají s tím, že něco otestuji třeba až za dva dny.

A když to vezmu z druhé strany – zkušenosti z praxe mi hodně pomáhají v některých předmětech, kde se zabýváme podnikovou informatikou. V tématech jako je implementace informačního systému nebo ERP jsem schopný přispívat do diskuze zkušenostmi a vlastním pohledem na věc. V On Pointu jsem psal i diplomovou práci. Lucka s Petrem si udělali čas na rozhovory a hodně mi tím pomohli. Takže studium a práci propojuji hodně.

Co ses za ten rok a půl naučil a v čem se cítíš jistější?


Naučil jsem se víc systematicky analyzovat problémy. Už výrazně lépe znám funkcionality Business Centralu a propojenost jeho částí a je pro mě snadnější navrhovat nové funkcionality. A díky tomu, že se často bavím s uživateli, lépe chápu, co potřebují a jaký problém řeší. Myslím si, že jsem se zlepšil i v komunikaci.

Co bys vzkázal lidem, kteří zvažují, jestli poslat životopis do On Pointu?


Že jestli se toho chtějí hodně naučit a v krátké době se dostat k reálnému zadání, je práce u nás pro ně. Můžou se těšit na příjemné a ochotné kolegy a na to, že i názor juniora má váhu a vždy dostane zpětnou vazbu. A taky na hodně rozmanitou práci, protože každý klient je jiný a vyžaduje něco trochu jiného.


Chcete se Sebastiánem pracovat v našem týmu konzultantů?

Projděte si inzerát a ozvěte se

65 views