top of page
Search

8 otázek pro Petra Kupku, ředitele On Pointu


Přemýšleli jsme, jak vám nejlépe představit náš český tým. Nakonec nás napadlo sepsat pár otázek a kolegy prostě vyzpovídat, jako kdyby s vámi seděli v kavárně. A světe div se, dokonce jsme sami zjistili pár věcí, které jsme o sobě navzájem nevěděli!


Dnes se seznámíte se zaměstnancem číslo 1, zakladatelem a ředitelem naší společnosti, Petrem Kupkou.




1. Co bys řekl sám o sobě? Co tě baví?

Baví mě IT technologie a občas rád sáhnu i do hardwaru. Obecně pak zkoumání nových věcí a dělání pořádku - jak v našich vlastních procesech, tak i u klientů. Rád pracuji na dobrých řešeních, která pomáhají lidem.

2. Proč ses rozhodl založit vlastní společnost?

Vždycky jsem chtěl vytvořit něco vlastního, co by mě přežilo. Pokaždé, když jsem byl někde zaměstnaný, viděl jsem, že by šlo něco dělat líp, neměl jsem ale možnost sám s tím něco udělat. Často šlo o komunikaci se zákazníky, která byla z celkového hlediska zkrátka špatná. Nebo pokulhávala úroveň doručení výstupů. Řešením bylo založit vlastní společnost, která se takovým nešvarům vyhne a nabídne kvalitní služby.

3. Proč On Point začínal zrovna na Maltě a jak vnímáš spolupráci našich poboček?

Na Maltě jsem tři roky pracoval a zároveň při společných projektech poznal Stephena a Vincenta, se kterými jsem společnost později založil. Na Maltě pro to byly ideální podmínky - jde o rychle rostoucí a ekonomicky výrazný trh. Je tam spousta příležitostí, protože konkurenčních firem není mnoho. Navíc v České republice používáme některé technologie, které tam máme možnost zavést.


Založení české dceřiné společnosti pak byl logický krok, když jsem se do Česka vrátil. Obě společnosti spolu na každodenní bázi spolupracují a funguje to, jak jsme plánovali. Na Maltě obchodujeme, sháníme většinu zahraničních zakázek a máme tam skvělé konzultanty. V České republice pak naši vývojáři projekty realizují. Samozřejmě ale také komunikujeme se zákazníky, poskytujeme konzultace a staráme se o české klienty. Obě společnosti tak využívají své nejlepší schopnosti a vzájemně se doplňují.

Letos přibyla ještě pobočka v Nigérii, která se také zaměřuje hlavně na obchod a konzultace.


Tím, že jsme zvyklí denně komunikovat v angličtině, nejsme limitovaní jen na určitý trh a můžeme vzít téměř jakoukoli zakázku. Například teď jsme přijali projekt ve Spojených arabských emirátech. Je skvělé, že ve světě poznáváme nové funkcionality a dostáváme se i k lokalizovaným verzím produktu různých zemí.

4. Jak dlouho se věnuješ Business Centralu / NAV?

Asi 6 let. Začínal jsem v jedné brněnské společnosti, kde jsem byl vývojářem Dynamics NAV. Systém jsem tenkrát ještě moc neznal a protože mě neměl kdo učit, v prvních dvou měsících jsem se musel sám naučit to nejnutnější. Po půl roce jsem se vypracoval na seniornější pozici, postupně jsem začal dělat i na vlastních projektech a získal certifikace. Pak mě oslovila společnost na Maltě. Tam jsem strávil 3 roky... a zbytek už znáte. :)


Teď už neprogramuji a řeším management společnosti. Pořád ale sleduji nové technologie a vývoj oboru.

5. Co máš na Business Centralu osobně nejraději?

Rozšiřitelnost a jasně daná pravidla. Dokážeme navrhnout a vyřešit v podstatě cokoli a dobře. Dále to, že jde o Microsoft technologii, skvěle komunikuje s ostatními produkty a má podobné prostředí.


Zmínil bych i to, že už Essentials verze má spoustu funkcí a pokryje všechny základní potřeby společnosti. Navíc je spousta věcí automatizovaná, což uživatelům hodně usnadní práci.

6. V čem podle tebe vyniká ve srovnání s jinými ERP systémy?

Určitě v licenční politice. Konkurence často prodává jednotlivé moduly a zákazník si musí koupit spoustu věcí. Měsíční ceny za licence u Business Centralu se dostávají na dobrou úroveň a pronájem si můžou dovolit i start-upy.


Obecně je skvělá také konektivita – tedy připojení odkudkoli, z různých zařízení a zabezpečeně. A velkou výhodou je i provázanost s programy třetích stran.

7. Jakým společnostem bys ho doporučil?

Všem! Je sice určený pro menší a střední společnosti, ale záleží na definici. Máme obrovské zákazníky, kteří mají přes 1 000 zaměstnanců, ale tím, že NAV nebo Business Central používá jen 150 z nich, tak je pro ně vhodný. Ještě jsem se nesetkal s tím, že by velikost firmy byla překážkou pro implementaci. Pokud to zvládne poskytovatel systému, není problém.

8. Proč by si měl zákazník vybrat za poskytovatele zrovna On Point?


Nejsme obrovský korporát, který zde žije už desítky let a jde mu jen o vydělávání peněz. Jsme tu pro své zákazníky, staráme se o ně a máme dobré vztahy. Vždy se soustředíme na to, abychom jim co nejvíce usnadnili práci.

Jezdíme za nimi osobně, takže víme, jak to u nich chodí a jaké mají problémy. Tím lépe se nám je pak daří řešit.


Česko-maltský tým v roce 2018

 

Potkáme se osobně?


Autor: Lenka Kovářová

68 views
bottom of page