top of page

Řešení rychlostí světla pro Kontent

Říká se, že obsah je král. Kontent tomu rozumí skrz naskrz, a proto pomáhá firmám po celém světě spravovat jejich obsah. I skvěle fungující podniky ale někdy potřebují pomocnou ruku, a proto máme radost, že Kontent se obrátili právě na nás.

Dnes už všechny pobočky využívají D365 Business Central a můžeme se pochlubit, že celá jeho implementace proběhla za rekordní 4 měsíce! Co Kontentu na ERP systému vyhovuje a co ocenili na naši spolupráci? Jaké vylepšení přinesl přechod z on-premise systému na cloud? Na to, a ještě víc odpovíme společně s Lucií Drobkovou, externistkou na pozici Tax Manager.

RAICO-12th-March-2021-640_2x-2_edited.jp

Řešení v rekordním čase pro Kontent.ai

Říká se, že obsah je král. Kontent.ai tomu rozumí skrz naskrz, a proto pomáhá firmám po celém světě spravovat jejich obsah. I skvěle fungující podniky ale někdy potřebují pomocnou ruku – a my máme radost,
že se Kontent.ai obrátil právě na nás.

Dnes už všechny pobočky využívají D365 Business Central a můžeme se pochlubit, že celá jeho implementace proběhla za rekordní 4 měsíce!
Co Kontent.ai na ERP systému vyhovuje a co ocenili
na naší spolupráci? Jaká vylepšení přinesl přechod
z on-premise systému na cloud? Na to a ještě víc odpovíme společně s Lucií Drobkovou, externistkou
na pozici Tax Manager.

Untitled design.png

léto 2022

startujeme spolupráci

od 2023

na Business Central

5

poboček za 4 měsíce

Nová firma, nový Business Central

 

Náš dlouholetý klient Kentico v červenci 2022 prošel velkými změnami. Jedním

z výsledků těchto změn bylo osamostatnění jejich start-upu Kontent.ai. Vznikla tak nová firma Kontent s.r.o., která odkoupila pobočku v Nizozemí a založila zahraniční pobočky v Anglii, Austrálii a v Americe. Díky pozitivním zkušenostem s implementací ERP systému v Kentico bylo od prvních dní zřejmé, že se do implementace společně pustíme i zde.

5 poboček ve 4 měsících? Jistě!

 

Je to tak, čekala nás velká výzva. Potřebovali jsme stihnout implementaci 5 poboček během pouhých 4 měsíců. Své kapacity umíme odhadnout a věděli jsme, že to zvládneme. Přesto jsme bojovali s časem, a to na straně úřadů a bank. Před implementací jakékoliv pobočky jsme museli mít jistotu, že splňuje legislativní normy daného státu a že má vlastní bankovní účet. Při čekání jsme ale neztráceli čas.

„Výhoda českého poskytovatele? 
Zná české účetnictví“

 

Během prvních schůzek jsme se soustředili na přenesení nástrojů z Kentico

do nových poboček Kontent.ai. Ty jsme takzvaně „vyškrabávali“. V praxi jsme prohledali celý systém a vše, co patřilo Kontent.ai, muselo být převedeno – ať už šlo o finanční data, dokumenty z Confluence, Jiru, nebo kompletní obsah Business Centralu.

Mimo to jsme si ověřovali, zda máme ponechat dlouho nevyužité funkce a úpravy, aby byl systém co nejaktuálnější.

 

Hlavní výhodou spolupráce s českým implementátorem je jistota, že znají české účetnictví a umí odhadnout, co budeme potřebovat. K tomu napomáhá i fakt, že jejich konzultanti mají velké profesní zkušenosti s účetnictvím, ať už jde o Elenu Jákobovou nebo Lucii Odehnalovou,“ doplňuje Lucie Drobková.

S novým Kontent.ai týmem jsme měli stanovený harmonogram a pravidelné týdenní schůzky, kde jsme klienta informovali o našem progresu a domlouvali jsme se na dalším postupu. Celý proces byl velmi dynamický a některé kroky se řešily

ze dne na den. „Možná je to tím, že my z Kontentu i On Pointu jsme brněnské firmy

a máme to k sobě kousek. Ale vždy, když bylo potřeba s něčím pomoct, nebo něco urgentně vyřešit, přijel za námi Petr Kupka nebo vývojáři osobně,“ oceňuje Lucie Drobková.

Testování je základ úspěchu

Implementace měla ve všech pobočkách podobný postup. Vytvořili jsme první nastavení, dostali jsme od firmy seznam používaných finančních účtů, nové dimenze a následně jsme nastavili instanci konkrétní země. Poté proběhl vývoj a pustili jsme

se do programování. Následně náš tým pečlivě testoval každý proces, který bude klient využívat, například:

  • založení zákazníka,

  • založení dodavatele,

  • tvorbu faktur,

  • propojení s bankou,

  • dimenze,

  • mzdy

  • a další.

Interní testování je ale pouhý základ, a proto bylo načase pustit se do „User Acceptance Training“ neboli testování se zákazníkem. Vytvořili jsme testovací scénáře a společně s finančním týmem Kontent.ai jsme dopilovali ty nejmenší detaily.

 

Dalším krokem bylo Go Live“. V této fázi jsme přenesli počáteční stav finančních účtů a proškolili uživatele, a to s velkou pomocí externí Tax Managerky klienta, Lucie Drobkové. „Oceňuji podporu ze strany On Pointu. Na tickety se reaguje rychle,

a pokud bylo něco urgentního, stačilo poslat e-mail a hned byla věc v řešení. Všichni v týmu byli velmi ochotni nám pomoct vyřešit jakýkoliv problém,“ chválí Lucie. 

Postupně stejným procesem prošly všechny země. V průměru jsme zvládli jednu pobočku za měsíc! Výjimkou byla Amerika, na kterou jsme měli pouhé 3 týdny. Zhodnotili jsme své síly a možnosti, a přišli na kompromis. Americkou pobočku jsme tehdy vyřešili v on-premise verzi a na přenesení do cloudu jsme pracovali v květnu 2023. 

Za 4 měsíce jsme zvládli:

Česko

Anglii

Austrálii

Nizozemí

Ameriku

Bylo to jednoduché? Kdepak!

 

Naším největším zádrhelem byla komunikace se Citibank ohledně implementace, která mohla být ze strany banky rychlejší. Na API jsme čekali celé 4 měsíce. Nenechali jsme se ale odradit a mezitím jsme se soustředili na vychytávky na míru –customizace. K nim patří například:

  • naše rozšíření vázané dimenze, která klientovi umožňují provázat dimenzi v Business Centralu mezi sebou a uživatel tak nemusí vybírat jednotlivé hodnoty z různých středisek,

  • integrace se mzdovým systémem Pamica, díky které importují mzdy jediným souborem do Business Central a následně účtují pomocí finančního deníku,

  • synchronizace dat napříč více společnostmi ve vybrané databázi funkce

  • nebo Attachment Viewer pro import přílohy pomocí Drag&Drop a zároveň zobrazení sdílených souborů přímo v Business Centralu.

Také jsme pro Kontent.ai s externím dodavatelem konzultovali provázání CRM

od SalesForce s Business Centralem, kde jsme kontrolovali celý proces, aby vše proběhlo hladce a bez komplikací.

Implementovali jsme i přímo do cloudu

Zajímavostí je, že jsme měli možnost 3 entity z 5 implementovat přímo do cloudu místo on-premise verze. Klientovi to ušetřilo náklady za budoucí přechod a zároveň to poskytlo nové užitečné funkce. „Z cloudu jsme měli obavy, protože jsme měli customizace na on-prem a bála jsem se, že nebudou fungovat. Věděli jsme ale,

že budoucnost je v cloudu a ze strany On Pointu jsme dostali velkou podporu k tomu tento krok udělat. Dnes oceňuju mnohé funkce, například jednodušší účtování záloh v CZ instanci,“ zmiňuje Lucie Drobková. Zbylé dvě zahraniční pobočky, Ameriku

a Holandsko, čeká přechod do cloudu v průběhu roku 2023.

Stálý klient má prioritu

 

V On Pointu si zakládáme na skutečném osobním přístupu a do každého projektu jdeme na 100 %. Implementace nás stála mnoho sil, přesčasů, víkendů a ztrátu dvou potenciálních klientů. Stávající zákazníci jsou pro nás prioritou, a proto jsme neváhali. Rozjeli jsme holding bez větších potíží a zádrhelů. Klient během implementace nikdy nebyl bez systému, celou dobu jej v Kontent.ai mohli využívat a například vystavovat faktury. 

Business-Central.png

A jaký další krok bude  správný pro vás?

ZJISTĚTE VÍCE INFORMACÍ
bottom of page