top of page
Search

COPILOT a další novinky v Business Centralu v.24



Na první vlně aktualizací v.24 připlouvá řada nových funkcí, včetně očekávaného Copilot AI. Naši specialisté pro vás připravili výběr těch nejzajímavějších. Pojďme se na ně podívat!


Vylepšené funkce pro projektové zakázky


Patříte k projektově orientovaným firmám? Pak vás budou zajímat změny v modulu Projekty. První novinkou je změna terminologie. Úlohy (Jobs) se budou nově jmenovat Projekty (Projects). Cílem Microsoftu je totiž vytvořit konzistentní názvosloví. Přejmenování nenaruší stávající integrace a přizpůsobení, Microsoft aktualizuje pouze popisky v uživatelském rozhraní a termíny v dokumentacích.


Významnější novinkou je možnost projekty účtovat vícero zákazníkům. Můžete tak jednoduše odlišit, která entita objednává, která platí a která projekt následně využívá. Tuto funkci musíte zapnout. Není to nic těžkého – na stránce Nastavení projektu vyberete pole Výchozí způsob fakturace a zvolíte buď fakturaci podle projektu, nebo podle úkolu. Můžete fakturovat více stranám za jeden projekt, ale i jedné straně fakturovat více projektů v jednom dokladu.


A teď už pojďme na téma, na které určitě čekáte. Věříme, že Copilot AI v Business Centralu vás nadchne.


Copilot AI vylepšil analytický mód…


Máme pro vás dobrou zprávu. Nad analýzou tabulek si už nemusíte lámat hlavu, ani hledat užitečné vzorečky a klávesové zkratky. Stačí Copilotovi napsat požadavek. Třeba co chcete v tabulce analyzovat, nebo který řádek chcete seřadit a podle jakého klíče. Tato funkce spolupracuje s Analytickým módem, díky kterému můžete analyzovat data přímo v rámci zvolené stránky bez nutnosti exportu souborů do Excelu a dalších programů.


…a zjednodušil párování plateb


Vylepšené párování plateb pro změnu udělá radost vašemu účetnímu oddělení. Pokud vám přišla platba bez variabilního symbolu nebo další identifikace, musela se ručně dohledávat faktura, ke které patří. Zatímco pro člověka je takový úkol časově náročný a frustrující, Copilot si poradí během chvilky. Zanalyzuje všechny informace z faktur a vašeho bankovnictví. Zkoumá například čas odeslání, předešlé uhrazené sumy nebo platební morálku. Díky tomu najde plátce i patřičnou fakturu. Vaší účetní už stačí výsledek pouze zkontrolovat. Stejně tak dokáže Copilot analyzovat i přijaté faktury a zařadit je pod konkrétního dodavatele nebo objednávku.


AI spolupracuje i se skladovým hospodářstvím 


Pokud do systému zadáte produkt, který zpravidla mívá variace, jako je například velikost u oblečení, Copilot vám je automaticky navrhne. Zároveň sleduje, který odběratel u vás pravidelně objednává a na základě těchto dat vás upozorní, kdy je na čase vystavit fakturu a na jakou částku.


Uživatelská přívětivost na prvním místě


  • Microsoft vyslyšel přání uživatelů a nově můžete nahrávat více souborů přes Drag&Drop. V praxi to znamená, že nemusíte klikat na každý soubor zvlášť, ale vyberete potřebné dokumenty a myší je přetáhnete na cílové místo.

  • Když v Business Centralu narazíte na chybu, můžete ji nahlásit na pár kliknutí a bez složitého vysvětlování. Jakmile vám vyskočí chybová hláška, klikněte na Copy error details (Zkopírovat informace o chybě). Můžete také využít kolonku Share error detail (Sdílet informace o chybě) a problém ihned nasdílet zkušenějším kolegům nebo našim konzultantům, kteří vám mohou obratem poradit. Podobně můžete oznámení o chybě zaslat i e-mailem.

  • Pokud pravidelně využíváte Excel, možná jste zaznamenali nové sestavy pro vytváření analýz a reporting, a to pro oblast financí, prodeje a nákupu. Šablony jsou flexibilní a developeři nebo pokročilí uživatelé je mohou kdykoliv upravit.


Naplnění ESG bez starostí


Záleží vám na udržitelnosti naší planety i vaší firmy? Pak jste se určitě setkali s pojmem ESG. Business Central reaguje na nové požadavky ze strany Evropské unie a přináší Deník udržitelnosti, ve kterém můžete vést záznamy o své ekologické stopě. Není to ale jen o administrativě. Pomocí analýzy dat můžete předvídat chování své firmy a najít funkční způsoby, jak do budoucna snížit emise.


TIP: S ESG si ještě netykáte? Přečtěte si náš článek, kde se na téma podíváme detailněji.


Novinky na míru pro český trh


  • Pokud v Business Centralu využíváte skladové hospodářství, víte, že můžete sledovat data ohledně pohybu zboží. Nově se sestavy rozšířily o položky jako je kód a jméno prodejce, číslo externího dokladu, kód varianty a další pro lepší přehled a snadnější odbavení.

  • U bankovních dokladů přibyla funkce Issue and Create Journal (Vystavit a vytvořit deník), která vám umožní vygenerovat bankovní výpis a platební deník zároveň. Také jsme získali funkci Issue and Export (Vystavit a exportovat platební příkazy), která ušetří několik kroků při vystavování platebního příkazu.

  • Platby přes QR kódy jsou oblíbené. Nemusíte nic vyplňovat ručně a máte jistotu, že neuděláte chybu. Doteď ale v Business Centralu nebylo možné vystavit českou fakturu s automaticky vygenerovaným QR kódem. To už teď neplatí – stačí si funkci zapnout v nastavení Prodeje a pohledávek. U prodejních faktur, které budou zákazníci platit hotově, můžete tisk QR kódů naopak vypnout.

 

Zaměřili jsme se pro vás na to nejpodstatnější. Pokud ale chcete aktualizaci prozkoumat do detailu, na oficiálním webu Microsoftu najdete veškeré funkce. Nebo se ozvěte našim konzultantům, kteří vám rádi ukážou, které novinky jsou relevantní pro vaši firmu.


Máte otázku? Zeptejte se naší konzultantky




Lenka Zelinová

Consultant

 




Autorka článku: Kristina Sverkunová

214 views

Comments


bottom of page