Search

CRM nebo ERP? Který systém potřebujete?


V naší praxi se běžně setkáváme s tím, že se lidem pletou zkratky CRM a ERP. Obě se používají poměrně často, obě označují informační systémy – rozdíl mezi nimi je ale velký. Také si nejste jistí, jaké funkce od nich očekávat, natož jestli některý z nich pořídit? Pojďme se společně podívat na jejich účel a základní vlastnosti. Věříme, že další kroky k rozhodování pak budou o kus snadnější.



Mozek celé společnosti? ERP!


Co je to ERP systém jsme si už dřív vysvětlili. Pro snadnější pochopení a srovnání si ale jeho základní funkce připomeneme i zde. ERP je zkratkou pro Enterprise Resource Planning, v češtině systém pro plánování firemních zdrojů.


Není snadné formulovat stručnou definici, která by v kostce shrnula všechny funkce ERP systému. Jejich množství a možnosti úprav jsou totiž takřka neomezené. Představte si celý systém jako komplexní „supermozek“ své společnosti. Pomůže vám řídit veškeré její procesy a zastoupí celou řadu systémů, které nyní pravděpodobně používáte odděleně.


S ERP systémem mohou kolegové ze všech oddělení pracovat s daty a dokumenty na jednom místě. Ty budou přitom vždy aktuální, bez duplicit a zbytečných chyb. Potřebujete rychle udělat důležité rozhodnutí? Připravit report? Nebo optimalizovat některý proces? Stačí otevřít domovskou obrazovku Business Centralu a uvidíte veškeré přehledy a aktuální data relevantní pro vaši pracovní pozici.


Další velkou předností systému je automatizace, díky které systém dokáže „namyslet“ a provést řadu věcí za vás. Nejvíce využívaná je v účetnictví, kde dokáže ušetřit stovky hodin práce a přinést i personální úspory.




A co je to to [sí ár emko]?


Pod písmeny CRM se ukrývají slova Customer Relationship Management – v češtině řízení vztahů se zákazníky. Teď už nejspíš z názvu vytušíte, že zde budeme mluvit o systému specificky zaměřeném na jedinou oblast – zákazníci a péče o ně. Neobsahuje tak další moduly a funkce potřebné k řízení celého podniku, jako je to u ERP systému.


Možná vám doposud stačily základní funkce účetního softwaru. S rozvojem společnosti se ale poohlížíte i po jiných nástrojích, které například automaticky sledují chování zákazníka nebo určí nejlepší nabídku. Prostřednictvím CRM systému snadno získáte detailní informace o aktuálních zákaznících a jejich potřebách. Součástí je přehled o veškerých obchodních transakcích a jejich analýza, díky které můžete následně plánovat třeba marketingovou strategii.


Jednou z výhod CRM systému je zastupitelnost prodejců. Systém totiž ukládá interakce jednotlivých schůzek a výstupy hovorů. Díky tomu může jiný kolega snadno navázat na dosavadní komunikaci se zákazníkem, aniž by s ním byl dříve v kontaktu,“ dodává Sebastian Benna, Solution Consultant z On Pointu.


Sečteno a podtrženo, s pomocí CRM systému můžete lépe porozumět svým klientům, připravit pro ně lepší zákaznický servis a optimalizovat své obchodní procesy. To beze sporu přinese i vyšší zisky vaší společnosti.




Který systém je pro vás ten pravý?


Možná máte po přečtení předchozích řádků už zcela jasno. Pokud hledáte celostní řešení, které vám usnadní řízení společnosti, pravděpodobně zvolíte implementaci ERP systému. V případě, že se potřebujete zaměřit čistě na zákaznickou péči, víte, že sáhnete po CRM.


Co když si ale říkáte „Hmm, potřebovali bychom oba systémy“? I pak může být odpověď snadná. Velkou výhodou ERP systému Microsoft Dynamics 365 Business Central je jeho zabudovaný CRM modul, který obsahuje všechny zásadní funkce. Díky tomu získáte jediné řešení namísto oddělených systémů od více výrobců. V případě, že potřebujete pokročilé CRM řešení a zároveň i ERP systém, doporučíme cestu propojení Business Centralu s Microsoft Dynamics CRM, případně jiným CRM dle vašeho výběru.


Implementace standardní verze systému Business Central trvá asi 2–3 měsíce. Microsoft systém dvakrát ročně upgraduje na základě zpětné vazby klientů. Standardní verze zahrnuje 8 modulů (včetně CRM), z nichž 2 jsou součástí prémiové verze.


Přidanou hodnotu Business Centralu vidím v kompatibilitě s ostatními Microsoft systémy. Navíc je systém z naší strany lehce upravitelný a můžeme ho nastavit přesně podle potřeb zákazníka,“ dodává Sebastián. Implementace v takovém případě trvá déle v závislosti na rozsahu úprav a časový plán je vždy individuální.


Chcete vidět, jak Business Central funguje?


Rádi vám jej nezávazně představíme a probereme možnosti využití ve vaší společnosti.

Ať už při osobní schůzce, nebo během online hovoru.


Ozvěte se nám:




Sebastian Benna

Solutions Consultant

sbenna@onpointserv.com





Autoři článku: Tereza Hrabinová, Lenka Kovářová



35 views