top of page
On Point Services

Jak jsme propojili Business Central se Citibank


Vyšívali jsme na ni tři měsíce a ladili každý detail. A teď je tu, připravená usnadnit vám práci. Naše nová integrace propojuje Business Central či Dynamics NAV se Citibank, bankou s pobočkami ve více než 140 zemích po celém světě. Jste jejími klienty nebo plánujete být? Přečtěte si, jaké výhody vám přinese její propojení s vaším ERP systémem.


Správa financí je práce na každý den – a že dá někdy zabrat! Od našich klientů, ale i z vlastní zkušenosti víme, jak velkým žroutem času je každodenní stahování bankovních výpisů, import do systému a párování faktur s příchozími platbami. A také to nekonečné provádění platebních příkazů! Proto jsme právě na zmíněné dva procesy zaměřili naši integraci se Citi, abychom je zrychlili a usnadnili. Jak?



Dostanete bankovní výpisy automatizovaně. Denně!


Nejprve se podívejme na první funkcionalitu – párování faktur s příchozími platbami. Pokud používáte Microsoft Dynamics 365 Business Central, jistě víte, jak proces standardně probíhá:

Nejprve vystavíte v ERP systému prodejní fakturu. Ta čeká na zaplacení – tedy na to, až se na bankovním výpisu objeví daná částka. Poté párujete příchozí platbu s fakturou.

Pravděpodobně to neděláte pro každou jednotlivou platbu okamžitě a postupujete takto:

  1. Každý den se přihlásíte do internetového bankovnictví.

  2. Vyexportujete si bankovní výpis za předchozí den do souboru.

  3. Soubor importujete do Business Centralu.

  4. Pustíte se do párování.

Jak je to s naší integrací?

Ráno se probudíte, otevřete svůj Business Central a hned vidíte načtený kompletní bankovní výpis za předchozí den, nad kterým jsme spustili proces automatického párování. Teď už předpárovaný výpis čeká jen na vaši revizi.



Hromadné platby pošlete na pár kliknutí


Z vašich účtů neustále odchází velké množství plateb. Ať už jsou nepravidelné, třeba dodavatelům, nebo pravidelné, jako je nájemné, daně nebo platy zaměstnanců. Pojďme si shrnout standardní proces s Business Centralem.

Jak proces probíhá bez integrace?

  1. Ve svém Business Centralu nebo Dynamics NAV za pomoci funkcí Navrhni platby zaměstnancům a Navrhni platby dodavatelům připravíte deník plateb.

  2. Vyexportujete si platební příkaz v podobě souboru.

  3. Přihlásíte se do internetového bankovnictví.

  4. Zadáte hromadný příkaz a naimportujete soubor s platebními příkazy.

  5. V bankovnictví se vytvoří příslušný počet řádků plateb – ty obvykle musí zkontrolovat a schválit manažer.

  6. Zvolíte platební metodu.

  7. Odesíláte peníze.

Jak je to s naší integrací?

Zde si v postupu ušetříte body 2–7. Použijete funkce Navrhni platby dodavatelům nebo zaměstnancům, případně obě, a poté využijete funkci Platební příkaz. Ten udělá zbytek práce za vás. Vezme všechny řádky plateb a po zadání vašeho bezpečnostního pinu pak Business Central sám kontaktuje Citibank a řádky plateb jí odešle. Proplaceno! Žádné přihlašování do bankovnictví, žádná potřeba kontroly, žádné zadávání platební metody – systém automaticky zvolí takovou platební metodu, aby poplatky v dané zemi byly co nejnižší.


Jakmile Citibank potvrdí úspěšné provedení plateb, jsou všechny platby automaticky zaúčtované v Business Centralu. Pokud by se někde stala chyba, obdržíte emailovou notifikaci. A když si budete chtít něco zpětně zkontrolovat? Máte k dispozici přehled platebních příkazů, kde vidíte, kdo a kdy jaké platby provedl.






Možná vás napadá pár otázek. Třeba…


  • „Máme pobočky ve více zemích. Bude integrace fungovat i s lokálními verzemi systému?“

Ano, integrace je využitelná pro všechny světové pobočky Citi s podporou CitiDirect.

  • „Jak je to s bezpečností?“

Do systému mají přístup jen vámi zvolení uživatelé. Každý má svůj bezpečnostní kód. A vždy máte k dispozici plnou historii a přesně dohledáte, kdo a kdy co zadal.

  • „Co když jsme klientem jiné banky?“

Dokážeme Business Central propojit i s ní. Míra automatizace ale vždy záleží na technických možnostech banky.

  • „Můžeme integraci poptat, i když On Point není náš poskytovatel?“

Ano, určitě! Rádi se domluvíme s vaším poskytovatelem a váš NAV nebo Business Central s Citibank propojíme.

  • „Nemáme Business Central, ale účetní software. Je integrace použitelná i u něj?“

U některých účetních softwarů je potenciál integraci provést. Ozvěte se nám a podíváme se, zda by to šlo.



Máte další otázky?

Zeptejte se našich kolegů, kteří na integraci pracovali:



Lucie Odehnalová

Senior Consultant





Vladimír Němec

Senior Developer

vnemec@onpointserv.com






Autoři článku: Lenka Kovářová, Petr Kupka

133 views

Comments


bottom of page