Workspace, neboli pracovní prostor v Power BI, slouží k ukládání kolekcí dat a sestav. Můžete zde spolupracovat i s ostatními kolegy.
Dnes vám naše konzultantka Sára Stepaková ukáže, jak pracovní prostor jednoduše vytvoříte a během chvilky nastavíte role tak, abyste získali bezpečné místo pro své reporty. Pusťte si její videonávod nebo si přečtěte postup níže.
Rozdělujeme dva typy pracovních prostorů
· Můj pracovní prostor – jde o osobní prostor, do kterého nemá nikdo jiný přístup. Slouží jen danému uživateli, který si do něj může bezpečně ukládat veškerý obsah, který vytvoří.
· Pracovní prostor – ten slouží k organizaci sestav v Power BI. Díky němu můžete třídit sestavy dat do různých prostorů a mít o reportech přehled. Tyto prostory jsou určené i ke sdílení s kolegy, kterým dáte přístup a oprávnění.
Jak vytvoříte pracovní prostor?
Klikněte na „Pracovní prostory“ a dále „Vytvoření pracovního prostoru“. Potom už stačí jen vyplnit název.
Pokud chcete přidat dalšího uživatele, klikněte na „Upřesnit“ a dále „Konkrétní uživatelé a skupiny“ a vyplňte jejich emailovou adresu.
Oprávnění konkrétního uživatele může změnit pouze návrhář pracovního prostoru – tedy uživatel, který ho vytvořil. Vždy dbejte na rozdělení rolí, aby byl váš workspace bezpečný. Změnit nebo udělit oprávnění můžete v záložce „Přístup“, kde vyplníte emailovou adresu a příslušné oprávnění (správce, člen, přispěvatel či prohlížející).
Prozkoumejte produkt detailněji nebo se nám ozvěte
Sára Stepaková
Power BI Specialist
sstepakova@onpointserv.com
Autor: Sára Stepaková
Kommentare